2015!

nieuwjaar

En voor je het weet is het dan alweer 2015! Wat is een jaar eigenlijk snel voorbij, vinden jullie ook niet? Nou, ik heb het idee dat het elk jaar weer een beetje sneller gaat. Maar goed, januari van een heel nieuw, fris jaar. Alle kansen nog lekker voor je en een heel jaar om weer te gaan proberen of je je aan je goede voornemens kunt houden.

Ik ben persoonlijk echt een drama met goede voornemens als ik eerlijk ben.Wat ik ook verzin, ik kan me er gek genoeg op geen enkele manier aan houden. Hoe ik mijn best ook doe, als ik me iets voorneem dan komt het er gewoon dat hele jaar niet van. Best zonde natuurlijk. Dus ik heb mezelf voorgenomen deze keer wat strikter mijn eigen voornemens na te leven. En toen dacht ik, misschien is het leuk als ik mijn plannen voor 2015 ook met jullie deel!

voornemens

1. Meer schrijven (verhalen/blogs)

Ik heb de afgelopen maanden mijn blogs een beetje verwaarloosd. Dit deed ik niet uit onwil hoor, ik hou van schrijven. Maar dit kwam meer voort uit het druk hebben met van alles waardoor het schrijven nogal eens op de laatste plaats kwam. En dat is niet meer de bedoeling. Ik heb een abonnement op een schrijversblad en ben vastbesloten om op mijn blogs regelmatiger terug te keren, maar ook om het verhaal dat ik schrijf ook echt af te maken. Ambitieus he?

muziek

2. Meer tekenen/kleuren/haken/muziek maken

Oftewel meer tijd maken voor mijn andere hobby’s. Ik wil nog steeds graag gitaar leren spelen en wat meer dwarsfluiten. Ik ben tegenwoordig ook helemaal verslingerd aan kleuren. Dus daarvan gaan jullie zeker weten meer horen.

3. Meer vertrouwen op mijn intuitie/ beter naar mijn lijf luisteren.

Ik ben iemand die veelal op gevoel leeft. Vaak heb ik bepaalde gevoelens bij dingen en nog vaker kloppen mijn gevoelens eigenlijk heel erg goed. Maar toch ga ik dan twijfelen of ik dingen nu wel goed aanvoel en of ik daar wel naar moet handelen. Of ik niet toch beter naar mijn verstand kan luisteren. Het heeft mij vaak toch wat benarde situaties gebracht als ik op mijn verstand in plaats van op gevoel vertrouwde. Ik neem me dan ook voor om daar veel meer naar te luisteren..naar mijn gevoel. En daarbij hoort automatisch ook dat ik beter naar mijn lijf wil luisteren. Niet stug doorgaan als ik voel dat mijn lijf niet meer zoveel kan hebben.

4. Yoga/Meditatie/ meer naar buiten

Om mezelf in balans te houden is yoga en meditatie voor mij heel erg effectief. Ik wil dit jaar daar oook meer tijd voor nemen. En meer naar buiten is ook goed….Goed voor mijn lijf en ook voor mijn gemoedstoestand. Want altijd binnen zitten, daar word je wel somber van hoor.

5. Genieten van alles en leuke dingen doen met vrienden

De afgelopen tijd is dit mij al best gelukt. Ik heb genoten van alles wat op mijn pad kwam. Ook als t in eerste instantie misschien minder leuk was. En leuke dingen met vrienden heb ik ook gedaan. En dat wil ik graag in 2015 ook voortzetten.

Dit waren mijn goede voornemens. Het zijn er misschien niet eens veel…Maar ik hoop dat ik ze vol kan houden.

Geef een reactie

