Op zoek naar…

Zoals in mijn eerder  post aangegeven, het gaat een beetje minder met mij. Ik heb veel meer pijn in onder andere mijn heupen en benen gekregen, wat ervoor zorgt dat ik minder belastbaar ben, ook ben ik vermoeider en steken de clusterhoofdpijnen, na enkele dagen rust, weer fiks de kop op. Kortom, het is een beetje prut momenteel. En niet alleen met deze dingen, want dan zou je zeggen, hop een lekkere trap onder de bips en gaan met die banaan..

Nee, ik ben mentaal ook even niet zo geweldig in balans. Ik ben mezelf zelfs een beetje kwijtgeraakt de afgelopen jaren. Jaren? hoor ik je denken, maar het ging toch altijd wel goed? Ja, het ging heel vaak goed inderdaad, maar blijkbaar had ik er veel meer moeite mee om gebeurtenissen te verwerken en een plaats te geven. Ik stopte alles weg en ging door met mijn leven met het idee dat ik de hele wereld aankon. Ik had het niet nodig om dingen te verwerken, hop in een hoek stoppen en dan gewoon verder alsof er niks is gebeurd. En het heeft lang voor mij ” gewerkt”, nou is het niet helemaal waar, want mijn partner merkte natuurlijk wel degelijk wat aan mij. Maar kon er nooit helemaal zijn vinger opleggen. Toen er de afgelopen tijd enkele heftige dingen achter elkaar zijn gebeurd, stortte ik in en raakte ik mezelf al helemaal kwijt. Ik wist niet meer wat ik voelde, of wat ik van iets vond. Ik wist niks meer en wilde eigenlijk weer doen wat ik altijd deed, wegstoppen en doordenderen, want ik kan de hele wereld aan.

Gelukkig waren daar mijn lieve vriendinnen en mijn geweldige lieve man, die even heel erg hard op de rem zijn gaan staan. Niks niet wegstoppen en doorgaan! Nu eindelijk eens een pas op de plaats maken en de dingen goed verwerken en een nette plaats geven, zodat het bij heftige gebeurtenissen niet weer allemaal omhoog komt! Ik schrok dat het zo duidelijk te merken was dat ik mezelf niet was… En dat heeft mij aan het denken gezet en tot actie laten overgaan. Ik ben op zoek gegaan naar dingen die mij konden helpen. En kwam uit op hapttotherapie, de pijnpoli en naar een psycholoog. Want een ding is duidelijk..ik moet op zoek.

Op zoek naar waar ik nou ben eigenlijk, wat ik voel en wat ik nu wil . Door de zoektocht heb ik het inzicht gekregen dat ik mijn beperkingen ook nog niet helemaal heb kunnen accepteren.  Er is verschrikkelijk veel te doen dus.

Waarom ik dit deel op mijn blog? Het is erg persoonlijk natuurlijk en ik stel me kwetsbaar op door dit met jullie te delen… Maar ik vind dat dit soort dingen, mentale en lichamelijke problemen, veel meer uit de taboe sfeer mogen komen. In het leven is het niet altijd maar mooi gezellig leuk en opwindend, al zou je door alle blogs en facebook posts anders denken. Ik weiger daar nog aan mee te doen en neem jullie dus bij deze mee in mijn zoektocht naar mezelf.

3 gedachtes over “Op zoek naar…

  1. Sun zegt:

    Mooi geschreven Roos en goed van je dat je t inziet en de kr8 vind om door te gaan want k kan uit ervaring spreken tis echt nie zo makkelijk.Jij gaat de strijd aan en dit te boven komen dat weet k cker, doorzetten en k geloof in je!x

  2. Gina zegt:

    Lieve Lieve misspj,

    Ik heb echt zoveel respect voor je dat je dit deelt met je volgers!!
    Ik wens je heel veel succes en sterkte toe met de zoektocht naar jezelf, je bent een topper!!

    Liefs Gina

  3. Marinaja5 zegt:

    Hoi Roos,

    Wat ontzettend moedig om dit te delen! Je bent al goed op weg meid, stap 1 erkennen van het probleem, stap 2 op zoek naar een oplossing. Erg dapper om toe te geven. Ik weet zeker dat je ook hier door zult komen. Je hebt maar 1 lichaam, er is maar 1 jij. Ik wens je veel succes met je zoektocht en hoop dat je snel weer weet wat je voelt, wie jij bent! Dikke knuf!!!

Geef een reactie

