Haptotherapie, afspraak 2

Op 23 maart heb ik mijn tweede afspraak gehad bij de haptotherapie. Ik was wat bijgekomen van de emoties die na de eerste afspraak, waarbij ik mijn levensverhaal in grote lijnen moest vertellen, naar boven kwamen. Dus het was tijd om verder te gaan met de intake. Want om iemand goed te kunnen helpen, moet duidelijk zijn hoe  een persoon in elkaar zit, en dat doe je door zorgvuldig te praten en observeren.

De tweede afspraak ging over hoe ik me opstelde tegenover de wereld. De therapeute vroeg mij ergens te gaan zitten en te vertellen hoe ik me erbij voelde. Daarna ging zij naast mij zitten. Ik moest vertellen hoe het voor mij voelde. Dit deed ik ook echt natuurlijk, want ik wil het allemaal graag goed doen. Toen ze mij vroeg of ik haar wilde uitnodigen naast mij te zitten, was het een lastig moment. Wilde ik dat ze daar zou komen zitten? Of eigenlijk niet? Dit soort dingen laten zien hoe ik me opstel naar de buitenwereld toe. En dat was best een beetje lastig om goed te doen, aangezien er vaak ook dingen werden gedaan die voor mij onmogelijk waren, gezien mijn beperking. Ik kan op wilskracht veel, maar niet zoveel.

De uitkomst is dat ik niet helemaal weet hoe ik me op moet stellen, waardoor het een beetje verwarrend is  voor iedereen. Ik zou graag meer steun hebben bijv. maar weet niet hoe dat te halen en ook niet hoe t mijzelf te geven. Dit waren best aardige inzichten. En ik was enthousiast. Ging thuis nadenken, en veel proberen te voelen. Hoewel dit soms erg lastig is, want gevoel is soms best gek.

Maar ik voel me wel steeds meer thuis bij de haptotherapeute en merk dat ik geprikkeld raak en daarom ook graag wil werken aan mijzelf, en dat is heel positief!

Op naar afspraak 3!

Geef een reactie

