Grote veranderingen

Hallo allemaal, na weer een enorme lange tijd stilte op mijn site. En weer kan ik SORRY zeggen. Gelukkig weet iedereen dat ik heus niet zomaar zo stil ben op mijn blog, aangezien ik normaliter bijna dagelijks een blog schrijf.

IMG_1233

Er is in een heel korte tijd heel veel veranderd. En het zijn grote veranderingen, sommige heel verdrietig, anderen weer heel positief en goed en blij. En ik zou mezelf niet zijn als ik mijn trouwe volgers niet zou vertellen hoe en wat er nu allemaal aan de hand is geweest. Ik wil mijn blog wel beginnen met het bedanken van alle mensen om mij heen die mij de afgelopen maanden heel erg hebben geholpen, in de goede en vooral de rottige tijden. Bedankt allemaal voor alle steun en hulp. Zonder jullie had ik er heel anders bij gezeten denk ik. En ik ga geen namen noemen. Degenen waarover het gaat, weten het wel! Oke, ik dwaal af, terug naar het verdrietige en leuke nieuws.

ipad tekening

Allereerst vertel ik jullie dat ik sinds 18 augustus officieel ben gescheiden van Niels. En ja, na 15 jaar samen, en waarvan 4 jaar getrouwd is dat niet leuk. Niet leuk is eigenlijk een understatement. Het is zwaar klote. Maar de koek was op. We zijn niet uit elkaar gegaan met ruzie of wat voor narigheid dan ook. De spreekwoordelijke koek was gewoon op. En dat is verdrietig. Voor ons allebei. Maar dan is het de vraag of je samen nog probeert om je relatie te redden, of gaat scheiden. Het moge duidelijk zijn dat wij hebben gekozen om te gaan scheiden. Er komt bij scheiden ontzettend veel kijken. Als je denkt dat scheiden heel makkelijk is, zal ik je uit die droom helpen, er komt zoveel bij kijken dat je helemaal tureluurs wordt van alles waar je bij na moet denken. Het is veel moeilijker om te gaan scheiden dan om te gaan trouwen.  Maar uiteindelijk voelde ik me, toen de officiële scheiding uitgesproken was, sterker dan ervoor. Het was me duidelijk: de koek is gewoon heel erg op. En dan kun je beter uit elkaar gaan in harmonie dan  met ruzie. Toch kwam er echt veel op me af,meer dan ik ooit had kunnen denken.

Ik moest bijvoorbeeld dingen regelen qua inkomen, aangezien ik maar een kleine uitkering had, en daar geen huis of wat dan ook van zou kunnen betalen . Daarbij heb ik natuurlijk mijn lichamelijke gebreken, oftewel mijn kwartetje zoals ik dat wel eens noem. Dus ik heb samen met het Sociaal wijkteam gewerkt en gezocht naar een voor mij geschikte aangepaste woning, en een aanvulling op mijn uitkering was ook geregeld. Toch had het nog heel wat voeten in de aarde voordat ik mijn eigen woning heb kunnen betrekken, maar het is in september dan gebeurd! Mijn eigen huisje! Waar ik heel gelukkig en blij van werd, en er nog steeds gelukkig en blij in woon. Ik kan me geen fijner en mooier huisje wensen dan het huisje wat ik nu heb.

IMG_1219 IMG_1223 IMG_1218 IMG_1225 IMG_1226

Het was liefde op het eerste gezicht, dit huisje. Ik woon nu in Zaandam. In een rustige wijk. Joep en Janouk zijn met mij meeverhuisd naar deze woning en hebben het ook erg naar hun zin en waren al heel snel gewend in dit nieuwe huisje. Joep zou erg graag naar buiten willen. En dat is wel even spannend. Volgend jaar voorjaar ga ik proberen of ze het leuk vinden om naar buiten te gaan. Ik heb een echt heel grote megatuin, dus daarin zouden ze zich al kunnen vermaken is mijn idee. Oftwel, heerlijk dit huis. En heel positief dat ik daar mag wonen.

En dan nog veel blijer nieuws. Net op het moment dat ik me gewoonweg niet fijn voelde, kwam ik iemand tegen. Een bijzonder iemand. Een lief iemand, een iemand waar ik op slag verliefd op ben geworden. Namelijk Daan! En inmiddels zijn Daan en ik alweer 4 maanden lang samen en heel gelukkig samen. We wonen niet samen,maar hebben een LAT relatie. We zijn dus samen, maar hebben wel allebei ons eigen huis. En ik moet zeggen dat me dat heel goed bevalt. Ik ben dus opnieuw verliefd. En heel erg gelukkig. Daan en ik voelen elkaar heel goed aan. En we hebben een toekomst samen voor ogen! Dus wat je zegt LEUK nieuws!

IMG_1284

Ik ben helaas gestopt met haptotherapie omdat ik dat niet meer vergoed kreeg van mijn verzekering (wat al ten dele was). Dus ik heb met pijn in mijn hart afscheid genomen van mijn therapeute. Maar ik heb inmiddels wel een heel fijne psychologe en ik ben superblij met haar want ik wordt met de maanden die verstreken zijn sterker en ga veel zelfverzekerder door het leven. Natuurlijk met vallen en opstaan. Maar ik voel dat ik gewoon steeds fijner in mijn vel ga zitten.

Dit was het wel een beetje allemaal. Ik ga weer proberen jullie vaker te trakteren op een verse blog 🙂

Geef een reactie

