Parijs..stad der Liefde….

Gisteravond  ben ik gaan slapen. In de armen van mijn lief. Veilig en heerlijk. Dromend over mooie dingen. Over een wereld waarin haat en slechtheid geen kans krijgen en we snappen dat wij mensen allemaal verbonden zijn en een. Dan ontwaak je. En staat Parijs, de stad van de Liefde in brand. Aanslagen …vanwege een religie die men elk mens op wil leggen. Een Heilige oorlog (Jihad noemen ze dat) geweld om mensen iets op te dringen. Religie zou iets moeten zijn waarin je vrij moet zijn. Elke religie heeft als beginsel dat Liefde het grootste goed is. En toch worden uit naam van de God Allah of hoe ze hem ook noemen de verschrikkelijkste dingen gedaan. Het ware geloof zal dit afwijzen . Voor deze terroristen die de stad der Liefde hebben besmeurd met hun haat zal geen hemel en geen beloning zijn. Zij hadden wel de overtuiging. Maar ik weet zeker dat zulke in en in slechte daden geen beloningen op zullen leveren. Geloof spreekt over naastenliefde en vrede en liefde. Niet over het besmeuren van Liefdessteden met haat en dood.

Ja ik ben verontwaardigd en ja ik ben boos. Maar bovenal verdrietig. Wanneer gaan mensen leren dat jaloezie haat wrok wraak en geweld nooit helpen en de wereld alleen maar lelijk maakt? Ik ben misschien een dromer, maar ik blijf geloven dat ooit de wereld zal zijn zoals bedoeld. Groen, vredig en met mensen die verbonden zijn en een. Elkaar liefde geven in plaats van slechte dingen. Ik geloof. Ik geloof dat dat waarheid kan worden. Ik hoop. Ik hoop dat vele ouders over de hele wereld hun kinderen leren dat liefde en eenheid meer bereikt dan haat en geweld. Ik blijf geloven dat er mensen zijn als ik. Die dromen van vrede en een wereld waarin we beseffen dat de mensheid een is en we samen meer kunnen dan alleen. Ik hoop dat er mensen opstaan en hun liefde delen en verspreiden. Een licht werpen in deze duistere wereld. Elk licht is er een. En vele lichten verdrijven duisternis. Je daden hoeven niet groot te zijn. Al zeg je goedemorgen tegen de buurman, help je iemand boodschappen inpakken. Of lach je vriendelijk tegen iemand op straat. Kleine daden  van naastenliefde zorgen voor een mooie ketting aan liefdevolle dingen. En ooit zal dan de haat en t geweld worden verbannen. Want ik blijf overtuigd Liefde zal overwinnen.

image


Tot snel lieve volgers

Geef een reactie

