Mijn top 10 Herfststuff

Hallo allemaal, deze keer een blog over mijn favoriete herfsteten, herfst drinken en herfst muziek. Eigenlijk gewoon alles wat ik fijn vind in de herfst.Hoewel herfst wel een van de seizoenen is die ik het allermooist en fijnst vind, is het voor mijn lijf een van de mindere seizoenen. Ik ben dan door vochtige kou niet blij, want dan doen mijn gewrichten extra zeer en dan moet ik extra pijnstilling gebruiken. Maar de blaadjes die van kleur veranderen en die prachtige dauwdruppels in spinnenwebben, paddenstoelen.. Ja ik kan er heel erg van genieten. Ik heb een top 10 van mijn favoriete herfststuff opgesteld. hier komt mijn top tien

  1. Op nummer 1 staat voor mij toch wel de mooie tuin van mij, in de herfst. Prachtige lieveheersbeestjes, dappere bloemen die stoer blijven staan in de regen en wind, mn hortensia’s de ondanks alles blijven staan en heerlijk kijken naar dat geheel. Heel mooi. En vanuit mijn bed.

    2. En dat dan ook met een erg lekkere gemaakte kop koffie en een  heel lekker ontbijtje. Maar vooral de caramelcappuccino is fijn.thee en koffie

3. Een lekkere warm  vest van mijn liefje Daan aantrekken. Want natuurlijk zitten zijn vesten veel warmer dan de mijne (duh, ze ruiken gewoon zo lekker naar hem…ssst niet vertellen hoor).

wij

4. Haken! heerlijk naar de regen en wind en kou buiten kijken, en dan je haakwerk erbij pakken, met vest van vriendjelief en koffie. Ik  blijf haken een heel fijne hobby vinden. Al kleur ik ook heel graag. Ik doe eigenlijk wel heel veel creatieve dingen graag. Maar in de herfst zijn haken en kleuren wel mijn favoriete bezigheden

 

5.  Schrijven aan mijn verhalen en bloggen. In dat natte weer naar buiten ga ik toch niet zo graag, en dan werk ik graag mijn blogs en mijn verhalen bij. De verhalen worden als het goed is over een poosje echte boeken die uitgegeven gaat worden (in mijn droom is dat namelijk zo. En een droom moet je najagen ) Met mijn dichtbundel, nog altijd te krijgen op http://www.boekscout.nl/binnenstebuiten . En daar ben en blijf ik trots op. Helaas zijn gedichten moeilijk om te verkopen, maar ik denk dat mijn verhalen wel aan zullen spreken, zeker als ik mijn proeflezers mag geloven, en die zijn streng. Inmiddels schrijf ik lekker op een nieuwe laptop, die ik geweldig  vind om mee te werken. Nee, geen dagdag tegen mn oude met washi tape versierde laptop hoor, die krijgt een plekje op mijn bureau die voor het raam staat, met uitzicht op de tuin, en een toetsenbord en muis, zodat ik ook daarop gewoon nog kan werken. Een laptop werkt alleen ook heerlijk onderweg of gewoon in bed

gedichtenbundel.

6. Bakken. Ik hou echt van lekkere dingen bakken die echt bij de herfst horen. Gevuld speculaas, lekkere cakes. Hmmm  ik krijg al honger als ik eraan denk…gauw aan wat anders denken dan maar

7. Herfstige muziek luisteren. Tja, hoe moet ik dat uitleggen. Ik neig in de herfst naar wat meer nostalgie in mijn nummers. Dus nummers die vooral het weer een beetje weergeven. Van Evanessence vind ik dan bijvoorbeeld “Hello” heel mooi en van Christina Perry “Jar of hearts”. En ook dat is fijn om lekker mee te zingen. Want ook zingen is een van de dingen die ik weer een beetje heb opgepakt. Maar daarover later meer. Ik heb namelijk een hele gave coole ontdekking gedaan.

8. Kaarsjes! Ik hou van gezellige kaarsjes aan. Liefst in van die mooie lantaarns of in kooitjes, in mooie glazen of in zelf versierde potjes (waar ik nog altijd aan moet beginnen, want die wilde ik graag zelf maken. Om het milieu te sparen en mijn katten geen brandwonden te bezorgen ben ik langzaam aan aan het overgaan op elektrische en LED kaarsjes. Ze zijn net zo echt (ruiken zelfs ook nog lekker) en een stuk veiliger dan echte kaarsjes. huis met kaarsjes aan

 

9. Films kijken. Via popcorntime of netflix of waar je ze ook kijkt. Iets lekkers erbij en dan heerlijk een film opzetten. Ik heb inmiddels bijvoorbeeld binnenstebuiten gekeken, een film over de emoties die huizen in je hoofd, en je hele leven je gedrag min of meer beinvloeden. Ik vond het verhaal wel heel erg simpel maar voor een verhaaltje voor kinderen wel weer heel geschikt. En veel humor weer voor volwassenen. Ook keek ik Jurrasic World. Viel mij een klein beetje tegen. Ja oke, dinosaurussen dat snap ik natuurlijk ook wel, maar het plot van de film vond ik gewoon minder goed uitgedacht

10. Maar natuurlijk heb ik een hele grote favoriet. Met mijn grote liefde knuffelen en erop uit in de natuur.

 

 

 

Geef een reactie

