blunders en flaters

Je kent het wel. Of,mocht je superperfect zijn niet (al geef ik eerlijk toe dat ik dat niet geloof, want ik denk dat iedereen weleens iets geks doet of een blunder maakt,en je je gewoon schaamt en niet wilt toegeven dat je ook wel s war raars meemaakt). Blunders,vreemde uitspraken of onhandige opmerkingen die gezien de situatie niet heel handig zijn. Ik heb besloten mijn imperfecties te delen. Niet om daar nu de aandacht mee te trekken. Maar alles in deze wereld schijnt allemaal maar perfect te moeten verlopen. Zo perfect dat sommige mensen niets meer durven omdat ze bang zijn dingen fout te doen. Ook ik heb die angsten gehad en soms nog wel. Maar he, iedereen maakt wel eens een …of meerdere blunders. En…ik leef nog. Dus laten we van start gaan…Met de spreekwoordelijke billen bloot (nee niet in real life..)

Beginnend bij mijn eerste dag op de middelbare school. Kleine miss pj,gespannen en zenuwachtig hoorde haar naam en de klas.waarin zij zou komen te zitten. Ik had degelijke loopschoenen met haakjes voor de veters. Helaas…na twee stappen kwam de lus van de ene schoen in het haakje van mijn andere schoen en viel ik midden in een volle aula plat op mijn snuit. Het moge duidelijk zijn,ik ben vier jaar lang door dat incident achtervolgd.
En dat is niet de enige blunder. Mijn leraar Engels had wat weg van een walrus,door zijn volle figuur en de snor die hij in een leuke doch erg op een walrus lijkend model had. In de wandelgangen had je het dan ook over “de walrus”. Tot in de les de leraar me riep en ik eruit floept “ja meneer walrus?”. Jep..een week nablijven.

Ook trappen die nooit vrienden met mij zijn geworden…wel driemaal ben ik op niet sierlijke wijze van de schooltrappen gevallen doordat ik dacht al op de grond te zijn maar nog drie treden moest.
En dat is in de jaren erna alleen maar erger geworden.
Op mijn veertiende, voordat ik mijn inmiddels ex heb ontmoet, was ik gek op een jongen, die we altijd troffen bij een meer in onze buurt Daar ging je allemaal zwemmen op de warme dagen. En ik ging daar vaak met een groepje heen. En gelukkig vond die jongen mij ook wel leuk. Maar ja, ik wilde toch een beetje indruk maken. Ik kon heel leuk achterover het water in duiken. Dus een soort flikflak idee. Ik had een bikini gekocht, maar het was net een maatje aan de grote kant. Het bovenstukje niet, het broekje wel… Ik maak dus mijn mooie duik achterover en kom boven water. Loop heel zelfverzekerd het water weer uit. En zie iedereen naar mij kijken. En terwijl zij keken, werd er ook gelachen. En toen zag ik….mijn bikinibroekje vrolijk drijven op het punt waar ik gedoken had. En iedereen had heel vrolijk uitzicht op mijn..ja inderdaad ja. Ik heb sindsdien alleen maar in badpak dat soort duiken gemaakt. Dat gebeurt me echt niet nog een keer. De indruk was trouwens minimaal. Hij wilde wel vrienden zijn en zoenen, maar geen verkering. En daar leen ik me dus niet voor. Tot zover de indruk….
Als je voor het eerst “uitgaat” met je vriendinnen, is dat natuurlijk spannend. En drankjes als breezers en rode wodka redbull waren heel stoer. Met een sigaretje, die je natuurlijk niet over je longen rookte, want dan lagen die longen ergens op straat…das vies. Na 1 drankje waren we al in een wat jolige bui,en eigenlijk mochten we helemaal niet drinken natuurlijk want ik was destijds 15 (foei)*. En toen bedachten we dat we de Sirtaki wel konden dansen…midden op een iets te drukke weg. Waardoor we een file op de weg veroorzaakten. En ik weet niet meer of het werd gewaardeerd, maar wij hebben een topavond gehad.
Ik had in mijn huis een luxe espresso apparaat..je weet wel kopje eronder en bonen gemalen en verdere koffie had je niet. Ik dacht om half 8 ’s morgens dat mijn magnetron ook zulke gaven had. En zette mijn kopje in de magnetron en drukte op een knopje…niks….. en ik snapte maar niet waarom niet. Tot ik nog eens goed keek. Een magnetron wordt met de beste wil van de wereld geen espresso apparaat. Andersom hebben espresso apparaten geen maaltijd opwarmfunctie.
Deze blunder had ik kunnen verzwijgen. Maar omdat hij
echt te dom is vind ik dat ik zo eerlijk moet zijn hem te benoemen.
Versprekingen zijn me ook niet vreemd. Daar gelaten of t door medicatie komt of niet. Als je iemand vraagt “wil je ook een sokkie boffie?”, snap ik dat je op zn minst een psycholoog moet raadplegen. Wat ik werkelijk bedoelde..raad maar. Degene die t juiste antwoord heeft krijgt een kleine attentie van mij.
Ook een beschamende blunder was in mijn nog lopende tijd,toen ik samen met mijn moeder gezellig naar de Coop mega.festatie ging (man dat waren nog s tijden). Echter was ik plots er ongesteld en had niet genoeg materiaal bij me. Dus improviseerde ik iets met wc papier. Elk meis,je elke vrouw weet….dat…laat ik die natuurlijk detail maar niet in detail uitleggen. Het was een zooitje. Maar ik was blijkbaar onweerstaanbaar voor een jonge gespierde gast die me pats…zo op zijn nek zette. En dat na heftig protest. En ik hoop dat zijn nek nog schoon te krijgen was.., aangezien wcpapier niet lang iets tegenhoud. Schaamte alom natuurlijk. Aan de inmiddels man: sorry. Ik hoop dat je vrijgezel was en je nek schoon is. Mijn excuses.

Terug naar school. We hadden zoals elke school heeft DE hunk . DE vierde klasser die iedereen deed wegkwijnen. Met zwart krulhaar en blauwe ogen . En in mijn opinie slechte rookgewoonten en stomme broeken. Niet mijn type. Maar goed je kijkt en knikt en opeens roept een der vriendinnen. “Ik wed voor een tientje dat jij hem niet op zijn bek durft te pakken (ons botte synoniem voor tongzoenen). Iedereen die mij goed kent weet hoe dat is afgelopen. Jep. Tongzoen armer. (gatver,een asbak zoenen.hij rookte ook nog eens. opeens toch minder hunk) en een tientje of 5 rijker. En ook dat…was het gesprek van de
dag door de hele school.
Op vakantie in Turkije wilde ik een jongen duidelijk maken dat hij niet mijn type was dat ik opeens hard riep “Oh please you are big and you are really large dick . Big..Dick you know..not what i like”. Die jongen bleef alleen maar enthousiaster achter me aanlopen. Tja als ik niet zo wanhopig was geweest had ik t nooit zo uitgedrukt natuurlijk. Gevalletje ongewild egostrelen zeg maar. Daar kwam ik iets te laat achter.. gelukkig was mijn familie niet erg in de buurt. Anders had ik dat heel mijn leven aan mogen horen.(en nu hopen dat ik niet gevolgd word door veel familie word gevolgd. Zo ja..sssst).
Toen N. En ik 1 jaar getrouwd waren hebben we in Duitsland. Leer,een hotelletje geboekt om dat te vieren. Met rozenblaadjes bloemen kaarsjes en al. We waren amper de kamer in of de telefoon ging. Ik nam op en iemand begonnen enthousiast te ratelen over iets waar ik uit op maakte van of uk nu al seks op de kamer wilde. Ik was stomverbaasd. Wat een vraag. Mag ik zelf even bepalen? Mijn antwoord was Nein das kunnen wir perfect zusammen seks auf der zimmer. En achter me.hoorde ik al iemand lachen. Ik dacht dat er werd gevraagd of ik nu seks op de kamer wilde of straks. Vond het al een sterke grap. Maar de aardige bediende wilde enkel weten wanneer we de sekt, een wijnsoort, op onze kamer wilde ontvangen. Dat is natuurlijk van een heel andere categorie. Ach de sekt was lekker. En over de rest ga ik niet vertellen.

Ik liep ook eens stage op een manege. Bij de plek waar we de kruiwagens mest leefden was ook een giert. Vol stront. En een persoon was vergeten de deksel dicht te doen. En wie viel er dus IN die put… juist ik. En ik roepen en in geen velden of wegen iemand te bekennen. Tot mijn stagebegeleider langsliep en ik riep “help ik zak in de stront”. Hij draaide zich naar me toe en zei “oké soms denk ik dat wel eens bij mensen maar er is nooit iemand geweest die t letterlijk nam” En met deze woorden werd ik letterlijk uit de stront getrokken. Dat hij wenste dat ik in de stront zou zakken kan wel kloppen want ik was wel een beetje een nieuwsgierige stagair en dat is ook lastig. Sorry stage begeleider. Maar orders volg ik onbedoeld op dus.

Ik weet niet hoe het komt,maar ik heb ook een probleem met jezelf kleden naar de gelegenheid. Zo dacht ik dat ik mijn kleding allemaal aan te hebben om te gaan werken. het was zomer dus een jas hoefde ik niet aan te doen dus hup met frisse moed naar je werk. Maar ik bleek het huis uit te zijn gerold met mijn pyjama en bedsokken nog aan. Dit had ik echter pas door toen ik de trein in werd geholpen en heel gek werd aangestaard. En nu ben ik staren gewend…maar ik geef toe een meisje in een koekiemonster pyjama broek bedsokken en netjes gekapt en opgemaakt een tamelijk bizar gezicht moet zij geweest. Ik besloot lekker naar mijn werk te gaan. Het leed was onafwendbaar. In een callcenter zit je aan een bureau. Dan valt dat niet op. Dacht ik. Wel dus. Mijn teamleiding vroeg of ik vandaag niet goed kon besluiten wat te doen,werken of in bed blijven. Ik heb maar gezegd “inderdaad. Ik had wat tweestrijd.en heb voor de helft aan beiden toegegeven”, waarop de hele zaal heeft moeten lachen. Het effect was nog grappiger. De jongere callcenter medewekers vonden de actie cool blijkbaar. Opeens zag je veel.pyjamabroeken op het werk. Alwaar ik dus ook onder andere (ook van n neef)mijn bijnaam little miss pj heb gekregen. Te gek eigenlijk. Natuurlijk is iedereen toegesproken. Voor potentiele klanten staat het niet representatief als je werknemers rondwandelen in pyjamabroek

Nu heb ik mijn grote liefde Daan.En Daan lief als hij is lijkt heel erg op mij. Hij kent me al beter dan ik mezelf ken. Het is of ik in de spiegel kijk.En ik kan me geen stoerdere lievere man wensen, en ook hij floept er leuke dingen uit. Voor hem moet de slaapkamer liefst pikdonker zijn. Dus hij zegt “we moeten kijken voor lichtdichte gordijnen hoor”. Na eerst hard te moeten lachen zei ik ” verduisteringsgordijnen doen t ook hoor”
Ook was hij op zoek naar massage olie of bodylotion ofzo. Ik vraag wat hij zoekt. “ik zoek glijolie”, was zijn antwoord. Je snapt mijn reactie…
Ik heb helaas slechte dagen (rotweer ook). En mn lief en ik waren in discussie over leeftijds verschil in relaties. Mijn doel was uit te leggen dat als ik hem op mn 13e had ontmoet die 13 jaar verschil in leeftijf wel iets was wat niet zou worden getolereerd. ik begin mijn pleidooi met een doodserieus gezicht “kijk..ik ben 13″…..
De hele dag ben ik daarmee geplaagd en ik kon er ook zelf om lachen.

met deze besluit ik mijn blunders en flaters. Ik hoop dat er een lach op je gezicht zal komen. of rol van de bank ….
Wees dapper!!! wat zijn jullie grootste blunders?

3 gedachtes over “blunders en flaters

  1. Gina zegt:

    Ik heb me rot gelachen, wat een heerlijkheid om te lezen!!
    En volgens mij bedoelde je een koppie koffie.
    Mijn grootste blunder, ik was ooit eens aan het koken en het dreigde over te koken dus zet je het gas lager. Ik was voor mijn gevoel toch echt aan de knop van het gasfornuis aan het draaien en ik maar denken waarom gaat het vuur nou nie lager!? Tsja gaat er lastig als je op het knopje van de afzuigkap staat te drukken!

    • Little Miss PJ zegt:

      hahahaha! nee dat werkt niet. wat flauw. als je mij je adres doorstuurt krijg je van mij een kleine attentie want je raadt het juist: koppie koffie. Het duurde bij mij thuis 3 dagen voor ze t hadden begrepen hihi *schaamde me super dus heb ze laten raden*

      • Gina zegt:

        Nee het werkte zeker niet, kon er daarna zelf ook erg om lachen.
        Ah wat lief dank je wel!!
        Kan ik mijn adres aan je mailen?

Geef een reactie

