Brief aan 2015

Oeff 2015, jij was me het jaartje wel zeg. Een dubbel jaar. Met hoge pieken en diepe dalen. Januari ging van start als een verwarrende maand, waardoor het mentaal en lichamelijk niet lekker liep. Op meerdere vlakken niet. Februari.. 30 jaar alweer. Wat gaat de tijd opeens hard dan. Het wilde maar niet boteren. Met niks en niemand. En dat heeft me compleet uit balans gehaald. Heel diep zal ik hier niet op ingaan. Ook uit respect voor andere betrokken personen. Het is een brief aan jou 2015 geen aanklacht tegen iets of iemand. Je liet me kennismaken met haptotherapie. En met het feit dat er diep weggestopte nare herinneringen nooit goed verwerkt zijn. En de stap naar de psycholoog werd ook gemaakt. Eerst dacht ik als  team. In april. Maar er bleken meer dingen zonder dat ik dit doorhad scheef te zitten. April was een absoluut dieptepunt,2015. Mijn man, waarmee ik dacht gelukkig oud te worden, bleek dat niet meer te zien zitten. En dus is er besloten tot scheiden en leerde ik nogmaals wat ware vriendschap is. En ware liefde, en wat illusie. Een nare verwarrende  periode die ik met hulp van al mijn werkelijke vrienden en hulp uit onverwachte hoeken ook ben doorgekomen. Al was dat niet altijd makkelijk. Maar ik ben geen bij de pakken neerzitster. Ik liet me meenemen en ondernam ook zelf lekker leuke dingen. En in juni 2015 was alles wat nodig was voor een scheiding wel in kannen en kruiken. Voor mij had dat als gevolg dat ik moest toegeven dat ik een aangepast huis nodig had. In eerste instantie in juni leek het dat ik al een huis kon betrekken. Maar dat werd teruggedraaid. Tot Guus, een dierbare vriend me een foto stuurde van een leegstaande aangepaste woning. Ik heb dat doorgegeven en het hopen kon beginnen..  Mentaal had ik vrede met de scheiding. Een koek die op is bak je niet opnieuw en kruimels rapen helpt als beide partyen dat willen. Ik kwam via facebook in juli opeens in contact met een erg knappe leuke goedgebekte man. Door de uitkomst van testjes als wie is in stilte verliefd op je en wie is jouw soulmate raakte ik aan de praat met Daan. En dat ontvouwde in appen en bellen. En in as augustus tot een first date. En dat,2015, was pure magie. Alsof ik in een spiegel keek. Deze man, Daan, hoorde bij mij. Het was zo duidelijk voelbaar. Door een heftige gebeurtenis belandde onze relatie snel in een hechte mooie magische liefde. Met een L. En zijn we onafscheidelijk. Daan en Roos Roos en Daan. Alles klopte 2015. Je bracht me het liefdesgeluk snel en ook super goed. Aan het einde van augustus kwam  een brief en een telefoon. Dankzij de info door de foto die Guus mij had gestuurd kwam de gemeente achter de leegstaande aangepaste woning.  En…op 1 september kon ik dat huis betrekken. Ik had mijn droomhuis. Aangepast en….met een enorme tuin. Bedankt 2015. Dat was exact wat ik nodig had. Verhuizen was grotendeels  weer met hulp van mijn lieve vrienden en chaotisch want ik ben geen planner en had nog nooit regie over zoiets gehad. Dankbaar ben ik 2015 voor de ervaring. En voor de liefste vrienden ever.
Daan en ik woonden en wonen niet samen. Wij latten. Dat betekent dat je een relatie samen hebt maar kiest om een eigen huis en huishouden te voeren. Dus je gaf me de liefde van mijn leven, twee huizen en nog twee lieve katten Hummer en Miffy die ook snel mijn hart stalen. Na 3 verhuis weken mocht ik Janouk en Joep ook naar hun nieuwe huisje brengen. Spannend, zouden ze, net als ik, voelen dat mijn huis als jas…omhelzing, aanvoelt? Of zouden ze te niks vinden. Nou 2015 ook Joep en Janouk geen mooier cadeau kunnen geven. Na een half uur was het of ze nooit elders woonden. Een mooi geschenk. Een huis dat past als warme jas en een mega tuin. Twee tevreden katten…en een geweldige partner.. oh en vanaf april therapie voor alle onverwerkte herinneringen aan nare tijden. Horen dat je Ptss hebt. En in november glansrijk en sterker dan ooit de therapie afronden. En zo werd het ongemerkt snel december. 12december 2015….15.15 uur…hoog in de Reinturm Düsseldorf…Daan op 1 knie. Lief knap en leuk als hij is..hakkelend (beetje maar…maar oh romantisch…zucht) of ik wil verloven…trouwen.JA!
En na geweldig fijne decemberdagen is het tyd om mijn brief aan jou af te sluiten. Dag 2015. Jaar met een groot dal, lessen over echte vriendschap en ware liefde….je was woelig maar leerzaam. Ik hoop op veel mooie momenten in 2016..want daar stapte ik 26 dagen terug in. Vol overgave. Laat alle moois maar komen. Ik weet dat 2016 prachtig wordt. Ik ga ervoor.
Dag 2015! Bedankt voor je lessen.

image

Een gedachte over “Brief aan 2015

Plaats een reactie